English Russian Italian German Dutch Spanish French Finnish Swedish
Puhelin / fax:
+372 698 74 66

Terminaalien suunnittelu nestemäisille irtomateriaaleille

Tilata

EuroTankWorks suunnittelee kaikkien luokkien, ryhmien ja tyyppien öljyterminaaleja.

Suunnittelemme ammattimaisesti:

  • tuotteiden pumppaamiseen kuljetuksesta toiseen rakennettujen öljyterminaalien ja varastointilaitosten jälleenlaivaus;
  • Tuotteita vastaanottavien irtotavarana toimivien terminaalien jakelu meri- ja sisävesiväylillä, rautateitse tai maanteillä toimittamalla asiakkaille johdonmukaisesti;
  • öljyterminaalit tavaratilan putkistojen pumppausasemilla;

Kehitämme projektidokumentaatiota ja suunnitteludokumentaatiota rekonstruointiin, tekniseen uudelleenvarustamiseen, kunnostamiseen tai säiliötilan laajentamiseen.

Öljyterminaalin päärakennevyöhykkeet

Nestemäisten rahtiterminaalien kehityshanke kuvaa päärakennevyöhykkeitä, jotka muodostavat suurimman osan öljytuotteiden toimittajista.

  1. Rautatieliikenteen vyöhyke, jossa tekninen kompleksi sijaitsee rautateitse toimitettujen öljytuotteiden vastaanottamista (ja joissain tapauksissa lähettämistä) varten. Kompleksi koostuu rautatielinjoista, öljyn lastauskorotetusta rakenteesta, lisälaitteista ja ohjauspisteestä.
  2. Vesitoimintavyöhyke (nestemäisten irtolastien offshore-terminaalia varten), jossa on laitteet proomien, säiliöautojen ja muiden vesikuljetusten toimittamien öljytuotteiden vastaanottamista / lähettämistä varten. Se sisältää laituripaikat, lastausletkut, pumppausryhmät, rannikkovesisäiliöakut, lisälaitteet, automaation ja ohjauspisteen.
  3. Öljytuotteiden varastotila, mukaan lukien säiliötila, pumppausryhmät, putkistot ja harjanteet.
  4. Toimialue tuotteiden luovuttamiselle asiakkaille. Öljytuotteiden toimittajat on yleensä varustettu säiliöautojen lastauskompleksilla ja pienellä pakkausosastolla. Öljyterminaalin suunnittelun aikana nämä alueet varustettiin usein laadunvalvontalaboratorioilla ja pakkausvarastoilla.
  5. Lisälaitteiden vyöhyke. Se kattaa voimalaitokset, korjaamovarastot, kattilahuoneet, LVI- ja palontorjuntavälineet.
  6. Viemärialueella puhdistetaan vesi öljyllä saastuneista jätteistä.
  7. Hallintovyöhyke koostuu rakennuksista henkilöstölle, palomiehille, turvatoimille jne.

Etsi sivusto öljyterminaalin rakentamiseksi

Ennen öljyvarastojen suunnittelua, kohteet valitaan niiden tulevaan sijaintipaikkaan kehittämään projekti polttoainevaraston geotunnisteeksi tietyssä paikassa. On itsestään selvää, että sivustolla tulisi olla suotuisa asema markkinoinnin ja logistiikan suhteen. Tämä tarkoittaa, että sen tulee ottaa huomioon läheisyys asiakkaiden kanssa, kilpailuympäristö, alueen liikenneinfrastruktuuri, saavutettavuus ja muut tekijät.

On tärkeää ottaa huomioon koko teknisten vaatimusten järjestelmä, jotta voimme valita parhaan mahdollisen paikan ja välttää lisäkustannuksia (sekä investointeihin että ylläpitoon).

Yleisimmät esimerkit tällaisista vaatimuksista ovat seuraavat:

  • Tarkistetaan sivuston ympäristö. Ennen projektin aloittamista sinun on varmistettava, että rakennuspaikan rajojen ja vierekkäisten rakenteiden välillä on tarvittava tila.
  • Geologisen ja pohjaveden todentaminen. Voit esimerkiksi vähentää huomattavasti perustan suunnittelukustannuksia, etenkin säiliöiden alla, jos työmaa sijaitsee perustalla, joka kestää paineen jopa 0,1 MPa. Päinvastoin, jos alue on kosteikko, kuivatus, padot jne. Vaativat vakavia investointeja. Suota voi olla maan alla, joten se voidaan havaita visuaalisesti. Ja sellaisia esimerkkejä on paljon.
  • Hydrometeorologisten olosuhteiden todentaminen. Huomaamme usein, että sijoittajat, jotka eivät kutsu polttoainevarastojen suunnittelijoita valitsemaan sivustoa, kohtaavat monia palo- ja ympäristöturvallisuusongelmia. Esimerkiksi tontti tulisi sijoittaa tuulen suuntaan suhteessa asuinalueisiin ja teollisuustiloihin, koska öljyhöyryt eivät saisi päästä kotitalouksiin tai avoimiin tiloihin. Tulipalon leviämisen estämiseksi öljyvuodon aikana Waterside Tank Depot tulisi sijoittaa alavirtaan asuinalueista, vaarallisista paikoista, lautoista ja venesatamista.
  • Energiavarmuuden todentaminen. Sähköteho ja vesilähde on asennettava työmaalle tai sen lähelle teollisuuden ja palontorjuntatarpeiden täyttämiseksi. Alueella tulisi myös olla kätevä vesikouru sade- ja jätevesille, jotta voidaan varmistaa naapurimaiden siirtokuntien turvallisuus. Etuna on myös se, että lähellä on työpajoja.

Öljyterminaaliprojektin keskeiset osat

Pääteprojektissa on liitetty päädiagrammi, joka näyttää objektien sijainnin sivustolla. Yleinen suunnitelma laaditaan ottaen huomioon valitun alueen paikallinen topografia, geologinen rakenne ja ilmasto-ominaispiirteet. Suunnittelutöiden aikana otetaan huomioon öljytuotteiden luokittelu sekä palo-olosuhteet, laitoksen infrastruktuuri ja monet muut tekijät. Projektisuunnittelun tässä vaiheessa topografista pohjaa käytetään ensisijaisesti eli maastosuunnitelmaa, jossa on rautatiet, moottoritiet ja tietoliikenne, ulkoiset vesi- ja energiahuoltojärjestelmät. Sivustokartta sisältää tuulikuviot ja koordinaatistot. Tämä suunnitelma auttaa yhdistämään säiliötilan kaikkiin alueen kuljetusreitteihin ja -verkkoihin. 

Kun verkot on kytketty, rakenteet sijaitsevat seitsemällä vyöhykkeellä. Leikkausalue sijaitsee yleensä sisäänkäynnin lähellä nopeaa pääsyä varten. Koska varastointivyöhykettä pidetään vaarallisimpana, se sijaitsee kauimpana vyöhykkeenä ja on erotettu siitä rajoitetulla pääsyllä. Apulaitosalueita pidetään vaarallisina myös palon käytön vuoksi, joten se on myös erotettu toisistaan. Viemärialueen tulisi sijaita rauhallisella maastolla ylimääräisten sateiden ja teollisuuden jätevesien johtamiseksi öljyloukkuun. Putkilinjat ja prosessiverkot suunnitellaan mahdollisimman lähelle laitoksia. Nestemäisten lastien jälleenlaivausterminaalissa olevat esineet sijaitsevat kardinaalin ja tuulen suunnan mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että vaaralliset paikat (esim. Kattilahuoneet) sijaitsevat kaukana, joten tuuli puhaltaa kipinöitä teollisuusalueilta, paristoja ja roiskeita.

Alueen vaakasuuntaisen asettelun jälkeen esineet sijaitsevat suunnitelmassa. Niille annetaan yhden kulman koordinaatit ja niiden koot on merkitty. Säiliötilan pystysuunnittelun tulee täyttää seuraavat vaatimukset:

  • Rautatiesäiliöiden painovoimavirta on kuormattava.
  • Huoltoaseman alueella sijaitsevilla putkistoilla on oltava mutkia.
  • Pumppuryhmän imemiseksi on luotava olosuhteet.

Kun yleissuunnitelma on valmis, polttoainepohjan putkistojärjestelmän suunnittelu alkaa, jota käytetään myöhemmin putkilinjan hydraulisten laskelmien perustana.

Seuraava vaihe öljyterminaalin suunnittelussa on teknologisen järjestelmän kehittäminen. Tämä on kaavio putkiverkosta. Tämän järjestelmän laatimiseksi on tärkeää tietää vastaanotto- ja toimitustoimien järjestys ja lukumäärä sekä varastoitujen tuotteiden luettelo. Öljytuotteiden kuljetusten tarve öljyterminaalin sisällä olevien säiliöiden välillä otetaan myös huomioon.

Sitten teknologinen kaavio sisältyy yleiseen suunnitelmaan teknisen suunnitelman laatimiseksi. Tämän suunnitelman mukaan laaditaan erilliset suuntauslehdet, joissa on merkitty maadoitusviivat ja putkilinjan sijainti. Pumppausryhmät ja kaivot, korotus- ja kohdistuspisteet näkyvät myös arkeissa. Kohdistuspisteet on merkitty myös tarkistuspisteillä 100 metrin välein ja napoilla joka kilometri. Laskettu kuljettimen äänenkorkeus tallennetaan määritettyyn parametriin.

Levyt ovat perustana maarakennuksen ja säiliössä olevan jäännösöljyn määrän laskemiselle. Voit myös selvittää, onko mitään taskuja, jotka estävät öljyn kulkemisen putkien läpi.

Paloturvallisuudella ja ympäristönsuojelulla on tärkeä rooli öljyterminaalien kehityshankkeessa. Näitä tarkoituksia varten otetaan huomioon ilmasto-olosuhteet sekä nestemäisen lastin terminaalin sijainti suhteessa kaupungin ja vesilähteiden läheisyyteen. Tuulenkuvasta riippuen asuinkortteli ja irtotavaraterminaalin tuotantolaitokset sijaitsevat tuulen suuntaan palovaaran estämiseksi. Öljyterminaalin suunnitteluprojekti saatiin päätökseen kaikkia ympäristövaatimuksia noudattaen. Saastepäästöt lasketaan varastoitujen öljytuotteiden määrän ja tyypin sekä muiden tekijöiden perusteella. Lisenssit saadaan tämän liikkeeseen laskemista koskevista tiedoista.